تعمیرات دستگاه جوش

اشنایی با انواع دستگاه جوشکاری

2771 بازدید

انواع دستگاه های جوشکاری

دستگاه های جوشکاری با برق یا جوش برق که با الکترود کار می‌کنند که رایج ترین نوع دستگاه جوش اینورتر هستند به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

در ادامه برای اشنایی با انواع اینورتر های جوشکاری کلیک کنید …

برای اشنایی با دلایل خرابی اینورتر های جوشکاری کلیک کنید …

۱- ترانس های جوشکاری یا ترانس جوش 

ترانس های جوشکاری که ساده ترین دستگاه های جوش هستند و از ترانس هایی تز جنس مس یا آلومینیوم ساخته میشدند که در ابعاد مختلفی در بازار قابل مشاهده بودند که تقریبا در ده سال اخیر تبدیل به یک تکنولوژی منسوخ شدند زیرا وزن بسیار زیاد و مصرف برق بالا نیز داشتند و به چشم ضایعات دیده می‌شوند .

۲- رکتیفایر های جوشکاری

رکتیفایر ها ترانس های جوش بودند با خروجی برق مستقیم نیم پل که به وسیله تریستور و یک تکه برد کنترل میشدند و در بعضی موارد دارای صفحه نمایشگر هم بودند مزیت رکتیفایر ها به نسبت ترانس های معمولی جوشی با کیفیت بهتر بود که موجب شده هنوز در کارهای سنگین همچون اسکلت های صنعتی و ساختمانی قابل کار برد باشند .

۳- اینورتر های جوشکاری یا دستگاه جوش اینورتر

دستگاه های جوش اینورتر که به طور کلی خود را به واسطه تکنولوژی الکترونیک صنعتی از ترانس ها جدا کردند همه معایب مدل های قبل را برطرف کردند و حجم ، وزن و مصرف برق را در دستگاه های جوش به شدت کاهش دادند و این مسأله به وسیله افزایش چشمگیر فرکانس برق به واسطه ترانزیستور های قدرت صورت گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تلفن و ایمیل

    021-66417330
    09124368345
    info@dastgahjoosh.com

  • آدرس

    خیابان امام خمینی ، ضلع شمال شرقی میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی ، ابتدای کوچه ، بن بست سرجوعی
    مشاهده لوکیشن روی نقشه

  • درباره سایت

    تعمیر دستگاه جوش تهران خدمات رسان در زمینه تعمیر اینورتر جوش، تعمیر رکتیفایر جوش و سایر دستگاه های جوش و برش جهت تشخیص خرابی ، تعمیر و تحویل فوری انواع برندهای زینسر (zinser)، ادون (edon)، ویستا (vista), صبا الکتریک, گام الکتریک, راد الکتریک, ویم (WIM), گاما جوش, بورای, آروا, محک, ایران ترانس, آلفا, دلتا, خزر, رونیکس, استرانگ, STA, اسپارک, کاوه, بتا, دیانا, sdweld, ایران کاوه, mnc, کایو تایوان. Rollwall, آنکور (anchore), یوز, اینتگرال, اینتیمکس (intimax), سانگیانگ, panerise, دکا(deka), vipex, NEC تولید ایرانی, چینی, آلمانی, ایتالیایی با تکنولوژی ماسفت (mosfet) , IGBT و ماژور