تعمیرات دستگاه جوش

دلیل روشن شدن چراغ o.c یا چراغ چک دستگاه جوش

28040 بازدید

🔴 علت روشن شدن چراغ oc دستگاه جوش به دلیل بالا رفتن بیش از حد حرارت با کار مکرر و توان بیش از 70% دستگاه جوش که با ۵ دقیقه استراحت دستگاه جوش حل میشود، در صورت ندادن استراحت  بروز نقص فنی در قطعات دستگاه جوش و دائمی شدن چراغ oc را شاهد خواهیم بود.

البته که شکستن پایه قطعات دستگاه جوش و نوسان زیاد برق ورودی هم از دیگر علت روشن شدن چراغ oc است .

با دائمی شدن چراغ oc فقط بعد از تعمیر کامل دستگاه جوش میتوان به جوشکاری پرداخت شما میتوانید برای حل این مشکل به ما مراجعه کنید .

شرح دلایل روشن شدن چراغ oc دستگاه جوش

✅ روشن شدن چراغ o.c یا چراغ چک در اثر  بالا رفتن حرارت داخلی دستگاه جوش معمولا در اثر انجام کار های سنگین تر از ظرفیت کاری دستگاه جوش، خراب شدن فن دستگاه جوش و جمع شدن خاک روی قطعات به وقوع می انجامد و ادامه دادن این کار می‌تواند موجب آسیب جدی دستگاه شود.

✅ دلیل دوم روشن شدن چراغ o.c یا چراغ چک که معمولا به رنگ زرد یا قرمز است وجود اتصالی در دستگاه جوش است که باید بلافاصله به مراکز تخصصی برای تعمیر تحویل داده شود در صورت ادامه کار در زمانی کوتاه امکان ۲-۳ برابر هزینه تعمیر نیز هست .

✅ مورد سوم که بر روی بعضی دستگاه های جوشکاری نسب شده روشن شدن چراغ o.c بر اثر تناوب بیش‌تر از حد مجاز در ورودیست که گاهی در مناطق دور افتاده و گاهی هم ژنراتور ها یا موتور های برق موجب بروز این مسأله می‌شوند که در ادامه می‌تواند آسیب های جدی به دستگاه جوش اینورتر وارد سازد.

در مواقع روشن شدن چراغ o.c یا چراغ چک چه کنیم؟

در صورت روشن شدن چراغ چک بهتر سه دلیل بالا دستگاه باید تا ۵-۱۰ دقیقه در حالت ساکن روشن بماند تا دمای آن کاهش یابد گاهی این عمل باعث ادامه کار دستگاه می‌شود زیرا دمای قطعات قسمت تقویت آمپر افزایش یافته و با زمان دادن در حالت روشن به دستگاه جوش میتوانید از خرابی آن جلوگیری کنید به اعتقاد بنده خاموش کردن دستگاه جوش اینورتر در حالت o.c در ۵ دقیقه اول می‌تواند موجب ایجاد خرابی در آن شود . 

اما اگر بعد از آن دستگاه کار نکرد و چراغ O.c به صورت دائم روشن بود به معنی وجود مشکل فنی در دستگاه اینورتر جوش نیز می‌باشد و به هیچ وجه نباید مجددا‌‌ به برق شهر متصل شوند زیرا این عمل روشن و خاموش کردن دستگاه جوش بعد از خرابی می‌تواند موجب خرابی اجزای متعددی در اقسام مختلف برد شود و هزینه زیادی برای تعمیر به کاربر تحمیل شود.

نحوه درخواست تعمیر دستگاه جوش

۱-

تماس باشماره تلفن های ابتدای صفحه (02166417330)برای مشاوره و اعلام درخواست تلفنی برای تعمیر دستگاه جوش خود به صورت تلفنی

 

۲-

ارسال درخواست تعمیر دستگاه جوش و یا ابزار های برقی دیگر به وسیله پیام رسان های واتساپ و روبیکا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۳۶۸۳۴۵ به این صورت که در ابتدا ارسال عکس از دستگاه معیوب برای کار شناس ها و بعد از تأیید ارسال آدرس و مشخصات برای بهره بری از خدمات پیک رایگان

۳-

مراجعه حضوری به تعمیرگاه مهندس ابزار به آدرس : میدان حسن آباد ، کوچه شهید شجایی، بنبست سرجویی ، پ ۵ ، واحد ۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تلفن و ایمیل

    021-66417330
    09124368345
    info@dastgahjoosh.com

  • آدرس

    خیابان امام خمینی ، ضلع شمال شرقی میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی ، ابتدای کوچه ، بن بست سرجوعی
    مشاهده لوکیشن روی نقشه

  • درباره سایت

    تعمیر دستگاه جوش تهران خدمات رسان در زمینه تعمیر اینورتر جوش، تعمیر رکتیفایر جوش و سایر دستگاه های جوش و برش جهت تشخیص خرابی ، تعمیر و تحویل فوری انواع برندهای زینسر (zinser)، ادون (edon)، ویستا (vista), صبا الکتریک, گام الکتریک, راد الکتریک, ویم (WIM), گاما جوش, بورای, آروا, محک, ایران ترانس, آلفا, دلتا, خزر, رونیکس, استرانگ, STA, اسپارک, کاوه, بتا, دیانا, sdweld, ایران کاوه, mnc, کایو تایوان. Rollwall, آنکور (anchore), یوز, اینتگرال, اینتیمکس (intimax), سانگیانگ, panerise, دکا(deka), vipex, NEC تولید ایرانی, چینی, آلمانی, ایتالیایی با تکنولوژی ماسفت (mosfet) , IGBT و ماژور