تعمیرات دستگاه جوش

تفاوت دستگاه جوش ماسفت و igbt

7357 بازدید

مقایسه دستگاه جوش اینورتر ماسفت و igbt 

با توجه به در خواست های متعدد توسط کاربران سایتمون تصمیم گرفتیم مقاله ای بر مبنای موضوع تفاوت دو دستگاه جوش اینورتر ماسفت و igbt ارائه دهیم تا خریدی بهتر و کار آمد تر وبا اطمینان بیش‌تر به نسبت کار خود داشته باشید .

تعمیرگاه تخصصى دستگاه جوش اینورتر همراه با قطعات فابریکو بهترین قطعات بازار و پیک رایگان در شهر تهران در مجموعه مهندس ابزار انجام میشود.

ایرادات متداول در دستگاه جوش

علت روشن شدن چراغ زرد یا چراغ oc دستگاه جوش 

دلیل روشن نشدن دستگاه جوش 

دلیل جوش ندادن دستگاه جوش 

دلیل جوش ضعیف دستگاه جوش 

دلیل خاموش شدن دستگاه جوش  در حین کار

تفاوت دستگاه جوش ماسفت و IGBT از نظر ابعاد

در ابتدا یک مثال در این رابطه برای شما میزنیم تا تفاوت دو دستگاه جوش ماسفت و igbt بیش‌تر درک شود :

از نظر من تفاوت دستگاه جوش ماسفت با دستگاه جوش igbt مانند تفاوت دو تلویزیون LED و LCD است هر دو از تکنولوژی جدید بهره برده اند اما با حجم ها و وزن ها و کیفیت خروجی های متفاوت به صورتی که LCD قطر بیش‌تر ، وزن بیش‌تر و کیفیت تصویر کمتر به نسبت LED دارد که دقیقا این مثال شامل دستگاه جوش igbt و mosfet میشود .

اگر دو دستگاه جوش اینورتر ماسفت و ای جی بی تی را بخواهید در مثال بالا قرار دهید ماسفت جای تلویزیون lcd و ای جی بی تی جای LED را خواهد گرفت زیرا در دستگاه های ماسفت ۲۰۰ که حالت نرمال و رایج دستگاه جوش هستند ۱۲ عدد ماسفت دیده میشود که هر سه عدد ماسفت در آنها وظیفه تنها یک عدد igbt را در دستگاه جوش ۲۰۰ آمپر انجام می‌دهد یعنی یک دستگاه جوش ۲۰۰ igbt دارای ۴ عدد igbt است که هر کدام ۶۰ آمپر ظرفیت خواهند داشت .

در دستگاه جوش های قوی تر مثل ۲۵۰ آمپر این تفاوت ها بیش‌تر به چشم میخورد معمولا دستگاه جوش های ماسفت ۲۵۰ آمپر بسیار بزرگ و سنگین هستند و تقریبا دو برابر igbt خود را نشان می‌دهند .

تفاوت دستگاه جوش igbt و mosfet از نظر کیفیت و عمر مفید

اکثر کاربر هایی که قصد خرید دستگاه جوش دارند این سوال را دارند که ما چه نوع دستگاه جوشی را انتخاب کنیم و کدام نوع ترانزیستور بهتر کار خواهد کرد؟؟؟

از نظر من انتخاب نوع دستگاه جوش بستگی به چیدمان قطعات و نوع طراحی داخلی هم دارد یعنی هر دو ترانزیستور اگر به جا و با طراحی خوب و رایج استفاده شوند میتوانند بازدهی خوبی داشته باشند.

در دستگاه های سه برد ۲۰۰ آمپر که دستگاه های حرفه ای هستند ماسفت و igbt هردو میتوانند بازدهی عالی داشته باشند و از نظر سایز ، وزن ، عمر مفید و کیفیت جوش در یک حد هستند ، اما در دستگاه های ۲۵۰ آمپر قطعا دستگاه های igbt بهتر از ماسفت هستند زیرا وزن و حجم دستگاه جوش بسیار کمتر از ماسفت با همان قدرت هستند.

هزینه تعمیر دستگاه جوش ماسفت کمتر است یا دستگاه جوش igbt

این سوال پر تکرار ترین سوال خریداران دستگاه جوش است به نظر من هزینه این فرق چندانی با هم ندارد اما برخی از تعمیرکار های دستگاه جوش اینورتر به دلیل اینکه توانایی تعمیر دستگاه های igbt را ندارند و مجبور به تعویض برد میشوند تعمیر دستگاه جوش ماسفت را کم هزینه تر میدانند در صورتی که دستگاه جوش های igbt میتوانند کم هزینه تر هم باشند ، امروزه اکثر دستگاه جوش های برند از سیستم igbt برای دستگاه جوش های خود استقبال میکنند به طور مثال دستگاه جوش گام الکتریک ، دستگاه جوش صبا الکتریک ، دستگاه جوش ایران ترانس، دستگاه جوش ایساب سوئد ،دستگاه جوش ویم مالزی و…

به نظر من در بازار ایران توسط برخی فروشنده ها در حق دستگاه جوش igbt سه برد ظلم شده در صورتی که تکنولوژی دوست داشتنی تری هستند.

البته این نظر شخصی بنده به عنوان یک تعمیرکار با بیش از ۱۰ سال سابقه تعمیر هست.

دستگاه جوش های ماسفت معروف بازار

میریم برای مثال چند دستگاه جوش ماسفت معروف بازار که پرطرفدار بوده اند اما ممکن بعضی از اونا در بازار موجود نباشد:

۱- دستگاه جوش هایترونیک

۲- دستگاه جوش ایران ترانس ۲۰۰

۳- دستگاه جوش اُسرام جوش ۲۵۰ پلاس

۴- دستگاه جوش راد الکتریک ۲۰۲

۵- دستگاه جوش ویستا ، تایم اینورتر و دنیای جوش و برش

۶- دستگاه جوش آروا ۲۰۰ مدل ۲۱۱۱

۷- دستگاه جوش استرانگ ۲۰۰

معایب دستگاه جوش های ماسفت نسبت به igbt

۱ – بزرگ تر بودن کیس دستگاه جوش ماسفت

۲ – تعداد قطعات بیش‌تر دستگاه جوش ماسفت

۳ – وزن بیش‌تر دستگاه جوش ماسفت

۴ – هزینه بالای تولید اینورتر جوشکاری ماسفت

و …

محاسن ماسفت نسبت به دستگاه جوش igbt

۱ – سهولت تعمیر دستگاه جوش ماسفت

۲ – مشابه بودن داخل اکثر دستگاه جوش های ماسفت

۳ – ارزان بودن و زیاد بودن قطعات یدکی

روش تشخیص دستگاه جوش ماسفت و igbt 

برای انجام این کار تنها راه باز کردن دستگاه است استایل ظاهری ماسفت همیشه به صورت سه برد و ثابت است و به راحتی با مقایسه با عکس زیر قابل تشخیص است اما igbt ساختار بسیار متنوع دارد که همین مساله باعث دشواری تعمیر این سیستم نیز شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تلفن و ایمیل

    021-66417330
    09124368345
    info@dastgahjoosh.com

  • آدرس

    خیابان امام خمینی ، ضلع شمال شرقی میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی ، ابتدای کوچه ، بن بست سرجوعی
    مشاهده لوکیشن روی نقشه

  • درباره سایت

    تعمیر دستگاه جوش تهران خدمات رسان در زمینه تعمیر اینورتر جوش، تعمیر رکتیفایر جوش و سایر دستگاه های جوش و برش جهت تشخیص خرابی ، تعمیر و تحویل فوری انواع برندهای زینسر (zinser)، ادون (edon)، ویستا (vista), صبا الکتریک, گام الکتریک, راد الکتریک, ویم (WIM), گاما جوش, بورای, آروا, محک, ایران ترانس, آلفا, دلتا, خزر, رونیکس, استرانگ, STA, اسپارک, کاوه, بتا, دیانا, sdweld, ایران کاوه, mnc, کایو تایوان. Rollwall, آنکور (anchore), یوز, اینتگرال, اینتیمکس (intimax), سانگیانگ, panerise, دکا(deka), vipex, NEC تولید ایرانی, چینی, آلمانی, ایتالیایی با تکنولوژی ماسفت (mosfet) , IGBT و ماژور