تعمیرات دستگاه جوش

میزان مصرف برق دستگاه جوش اینورتر

52021 بازدید

میزان مصرف برق دستگاه جوش اینورتر

مصرف برق دستگاه جوش های اینورتر از محاسن این تکنولوژی در حوزه برق الکترونیک و ابزار های جوش و برش برقی بود که موجب سهولت در کاربری آنها شد زیرا در گذشته ترانس‌ها مصرف برق بسیار بالایی داشتند و نه تنها برای بهای مصرف برق مقرون به صرفه نبودند بلکه آسیب زیادی به سیمکشی ساختمان ها وارد می‌کردند اما در اینورتر های جوش کاری این مسأله برطرف شد و نیاز به تأسیسات برق خاص وجود ندارد که در ادامه با اعداد توان برق مورد نیاز آنها آشنا خواهید شد .

 

تعمیرگاه تخصصى دستگاه جوش اینورتر همراه با قطعات فابریک و بهترین قطعات بازار و پیک رایگان در شهر تهران در مجموعه دستگاه جوش انجام میشود عیب یابى اینورتر هاى جوش مشکلاتى همچون:

– روشن شدن چراغ زرد یا چراغ oc دستگاه جوش کلیک کنید …

روشن نشدن دستگاه جوش کلیک کنید …

جوش ندادن دستگاه جوش کلیک کنید …

جوش ضعیف دستگاه جوش کلیک کنید …

–خاموش شدن دستگاه جوش در حین کار کلیک کنید…

– برای آشنایی با نگهداری و کاربری دستگاه جوش کلیک کنید …

– دلایل خرابی دستگاه های جوش کلیک کنید …

توان برق مصرفی دستگاه جوش های اینورتر

میزان برق مصرفی دستگاه های جوش معمولا روی جدول مشخصات آنها درج شده که این جدول پشت دستگاه اطراف فن یا زیر اینورتر جوشکاری درج میشود .

ولتاژ ورودی دستگاه های جوش که برق شهر است که ۲۲۰ ولت می‌باشد و آمپر مصرفی آنها بستگی به میزان جریان خروجی آنها دارد اما حالت حداکثر آن بین ۳۵ آمپر تا ۵۰ آمپر (به نسبت توان خروجی هر دستگاه وابسته به طراحی آن ) نیز هست .

 

محاسبه حداکثر توان مصرفی اینورتر جوشکاری

همان طور که در بخش قبلی گفته شد برای به دست آوردن توان مصری دستگاه جوش نیاز به دو مشخصه ی ولتاژ و جریان مصرفی نیز داریم که ولتاژ مصرفی دستگاه ۲۲۰ ولت برق شهر است و جریان مصرفی آن در صورت قرار گرفتن در بالا ترین حد خروجی در موقع جوشکاری در قسمت (I in max ) نیز قید شده است که با توجه به فرمول Vin x Iin = Pin می‌توان توان خروجی را به دست آورد .

برای مثال اکثر دستگاه جوش های ۲۰۰ آمپر جریان مصرفی حداکثر ۴۰ آمپر دارند ‌و برای به دست آوردن برق مصرفی باید به صورت زیر عمل کرد :

۲۲۰ * ۴۰ = ۸۸۰۰ وات یا ۸/۸ کیلو وات

 

اهمیت به دست آوردن توان مصرفی دستگاه جوش

۱- به دست آوردن توان مصرفی دستگاه جوش برای استفاده فیوز یا کلید مینیاتوری محل کار شما به خصوص به صورت طولانی مدت اهمیت ویژه ای دارد و باید کلید مناسب استفاده شود .

۲- کسانی که از موتور برق یا ژنراتور های برق برای برق مصرفی دستگاه استفاده می‌کنند باید ژنراتور مناسب کار خود تهیه کنند زیرا در صورت ضعف آن موجب آسیب دیدگی شدید در دستگاه جوش خود و ژنراتور نیز میشوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تلفن و ایمیل

    021-66417330
    09124368345
    info@dastgahjoosh.com

  • آدرس

    خیابان امام خمینی ، ضلع شمال شرقی میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی ، ابتدای کوچه ، بن بست سرجوعی
    مشاهده لوکیشن روی نقشه

  • درباره سایت

    تعمیر دستگاه جوش تهران خدمات رسان در زمینه تعمیر اینورتر جوش، تعمیر رکتیفایر جوش و سایر دستگاه های جوش و برش جهت تشخیص خرابی ، تعمیر و تحویل فوری انواع برندهای زینسر (zinser)، ادون (edon)، ویستا (vista), صبا الکتریک, گام الکتریک, راد الکتریک, ویم (WIM), گاما جوش, بورای, آروا, محک, ایران ترانس, آلفا, دلتا, خزر, رونیکس, استرانگ, STA, اسپارک, کاوه, بتا, دیانا, sdweld, ایران کاوه, mnc, کایو تایوان. Rollwall, آنکور (anchore), یوز, اینتگرال, اینتیمکس (intimax), سانگیانگ, panerise, دکا(deka), vipex, NEC تولید ایرانی, چینی, آلمانی, ایتالیایی با تکنولوژی ماسفت (mosfet) , IGBT و ماژور